ایستگاه دخترانه در پارک حجاب مشهد

ایستگاه دخترانه در پارک حجاب مشهد

مدیر فرهنگسرای حجاب از اجرای طرح ایستگاه دخترانه برای نخستین بار در کشور به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در پارک حجاب خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، معصومه باعدی با بیان این خبر به نیازهای متفاوت دختران نوجوان با توجه به مقتضیات سنی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: توجه و یا نبود توجه به این نیازها از طرف خود فرد و یا والدین پیامدهای مثبت و منفی در اجتماع دارد که مسئله حجاب یکی از این پیامدها است.

وی با تاکید بر حجاب به عنوان موضوعی که در استحکام بنیان خانواده تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند در قالب‌های جذاب، خلاقانه و اثرگذار برای اعضای خانواده ارائه شود.

باعدی به «ایستگاه دخترانه» در بوستان حجاب مشهد به عنوان یکی از اقدامات شهرداری در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: پرداختن به نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی نوجوانان با این مسائل امر مهمی است که سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با توجه به رسالت‌هایی که دارد در اولویت اقدامات خود قرار داده است از این رو «ایستگاه دخترانه» در قالب‌های متفاوت و جذاب در فضای بوستان حجاب طراحی شده است.

باعدی ایستگاه دخترانه را شیوه نوینی برای انتقال این نوع پیام به مخاطب عنوان کرد و افزود: ایستگاه دخترانه در راستای انتقال پیام نیازهای دختران و مدیرت ارتباط آنان با جنس مخالف برای نخستین بار در کشور و در مشهد طراحی و مورد استفاده دختران قرار می‌دهد.

وی این ایستگاه را ویژه دختران 12 تا 15سال با موضوع مدیریت ارتباط با جنس مخالف عنوان کرد و گفت: در این ایستگاه با اتصال چهار آلاچیق توسط تونل‌هایی برنامه‌ریزی شده و پیام‌های مورد نظر در قالب‌های پخش فیلم، نور پردازی، پخش صوت و موسیقی، دکور و فضاسازی به مخاطبان منتقل می‌شود.

مدیر فرهنگسرای حجاب خاطرنشان کرد: در هر یک از اجراهای این ایستگاه 40 نفر از دختران وارد فضای برنامه می‌شوند و در 30 دقیقه از امکانات این ایستگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

بازدید 20 هزار دختر در تیر ماه در جشنواره «دختران شهر بهشت»

وی «ایستگاه دخترانه» را یکی از فازهای جشنواره «دختران شهر بهشت» دانست و خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر در جشنواره دختران شهر بهشت شرکت می‌کنند که نخستین تورهای بازدیدکننده از این ایستگاه در تیرماه جاری می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای حجاب ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر «ایستگاه دخترانه» ایستگاه مشاوره با حضور اساتید و کارشناسان حوزه خانواده جهت سوالات پیش آمده در اذهان دختران نوجوان برپاست تا با ذهنی پر از علامت سوال و بدون پاسخ یا پاسخ‌های مبهم و اشتباه به منزل باز نگردند.

باعدی خاطرنشان کرد: ایستگاه دخترانه که در بوستان حجاب مشهد به همت فرهنگسرای حجاب و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ویژه دختران طراحی شده قابلیت اجرا برای دختران سنین 12 تا 18 و  حتی دانشجویان را نیز دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ 12 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 7 بعد از ظهر ] [ كيوان ]
[ ]